Adaptace stávajících dětských skupin

Cíl výzvy je umožnit provozovatelům dětských skupin vyhovět novým požadavků v oblasti požární ochrany, které na ně klade novelizovaná Vyhláška č. 23/2008 Sb.
Příjem žádostí ukončen 30. 09. 2024
dotace
dotace
dotace
kategorie Výše dotace od 250 tis. do 3 mil.
kategorie Výše podpory 100 %
kategorie Typ financování Průběžné
kategorie Druh výzvy Jednokolová
kategorie Dotační orgán MPSV

Cílem předkládané výzvy je podpořit stabilní a dlouhodobé fungování stávajících DS formou podpory splnění nových požadavků, které na jejich poskytovatele klade novelizovaná Vyhláška   č. 23/2008 Sb. v návaznosti na novelizaci zákona č. 247/2014 Sb.

Podporovanými aktivitami jsou:

  1. stavební úpravy stávajícího objektu či zázemí DS (vč. vybavení) tak, aby prostory splňovaly kritéria současné novely zákona č. 247/2014 Sb., o poskytování služby péče o dítě v DS a o změně souvisejících zákonů (resp. novelizované Vyhlášky č. 23/2008 Sb. o technických podmínkách požární ochrany staveb platné k 1. 8. 2023),

  2. navýšení kapacity stávající DS, vč. úprav nezastavěných venkovních ploch (vč. exteriérového vybavení) určených pro pobyt a hry dětí dle požadavků ze zákona č. 247/2014 Sb.

 Žadatel vždy vybírá povinně aktivitu č. 1, nepovinně pak aktivitu č. 2. 

 

Otázky a odpovědi

Požadavky požární ochrany na užívání prostoru, v němž je poskytována služba péče o dítě v dětské skupině

  1. Prostor, v němž je poskytována služba péče o dítě v dětské skupině, s výjimkou hygienického zařízení, a navazující nechráněná úniková cesta musí být vybaveny zařízením autonomní detekce a signalizace nebo stejně účinným zařízením.

  2. Prostor, v němž je poskytována služba péče o dítě v dětské skupině, musí být vybaven alespoň 1 přenosným hasicím přístrojem s hasicí schopností nejméně 21A.

  3. Prostor, v němž je poskytována služba péče o dítě v dětské skupině, musí tvořit samostatný požární úsek, nebo být od jiného prostoru objektu oddělen požárně dělicí konstrukcí s požární odolností alespoň 30 minut. V prostoru uvedeném ve větě první smí být poskytována pouze jedna služba péče o dítě v dětské skupině.

  4. V prostoru požárního úseku bytu může být poskytována jedna nebo více služeb péče o dítě v dětské skupině, pokud jejich celková kapacita nepřesahuje 12 dětí.

  5. Prostor, v němž je poskytována služba péče o dítě v dětské skupině, nesmí být ve vyšším než druhém nadzemním podlaží nebo v podzemním podlaží, pokud z nich nevede únikový východ přímo na volné prostranství.

  6. Z prostoru, v němž je poskytována služba péče o dítě v dětské skupině, jejíž kapacita přesahuje 12 dětí, musí z požárního úseku vést alespoň 2 únikové cesty.

  7. Nechráněná úniková cesta z prostoru, v němž je poskytována služba péče o dítě v dětské skupině, musí splňovat mezní délku, která činí

    a) 25 m, jedná-li se o prostor, ze kterého vede jedna úniková cesta,

    b) 40 m, jedná-li se o prostor, ze kterého vede více únikových cest.

  8. U prostoru, v němž je poskytována služba péče o dítě v dětské skupině, musí:

    a) být na povrchovou stavební úpravu stropu a podhledu použity stavební výrobky třídy reakce na oheň nejméně B-s1-d0,

    b) být na povrchovou stavební úpravu stěny použity stavební výrobky třídy reakce na oheň nejméně D-s1-d0 a

    c) podlahové krytiny splňovat třídu reakce na oheň nejméně CFL-s1.

  9. Odstavce 3 až 8 se nepoužijí, pokud se ve stavbě poskytuje 1 nebo více služeb péče o dítě v dětské skupině s celkovou kapacitou nejvýše 6 dětí.

 

  • Právnická osoba, která je registrovaným subjektem v ČR, tj. osoba, která má vlastní identifikační číslo (tzv. IČO někdy také IČ)

  • osoba, která má aktivní datovou schránku

  • osoba, která nepatří mezi subjekty, které se nemohou výzvy účastnit z důvodů insolvence

V rámci předložené výzvy je možné hradit tyto kategorie nákladů:

Pro aktivitu č. 1:

  1. investiční a příp. i neinvestiční náklady na stavební úpravy stávajícího objektu či zázemí DS (vč. interiérového vybavení) tak, aby prostory splňovaly požadavky novelizované Vyhlášky č. 23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb.

Pro aktivitu č. 2:

  1. investiční náklady na činnosti související s navýšením stávající kapacity DS.

  2. neinvestiční náklady na interiérové vybavení na každé nově vytvořené místo v DS, příp. také exteriérové vybavení.

Mezi způsobilé výdaje spadají také dokumentace, analýzy a služby bezprostředně související s realizací projektu. Žadatel rozdělí jednotlivé položky rozpočtu v projektové žádosti tak, aby dodržel výše uvedené členění pro každou zvolenou aktivitu, tj. seskupí potřebné položky a jejich jednotlivé náklady (s uvedením specifikace hlavních a vedlejších) do jedné, příp. obou stanovených aktivit. Souhrn těchto cen, jež jsou věcně a logicky přiřazeny k dané aktivitě, bude tvořit požadovanou jednorázovou částku za danou aktivitu.

  • Zjednodušená studie proveditelnosti, vč. všech povinných příloh.

  • Doklad o prokázání právních vztahů k nemovitému majetku, který je předmětem projektu: 
    Pokud žadatel není zapsán v katastru nemovitostí jako vlastník nebo subjekt s právem hospodaření, příp. nedoloží výpis z katastru nemovitostí se zapsaným právem stavby, dokládá listiny, které osvědčují jiné právo k uvedenému majetku.

  • Doklad prokazující povolení o umístění stavby.
  • Doklad prokazující povolení k realizaci stavebního záměru.

  • V případě, kdy se žadatel rozhodl pro společné územní a stavební řízení, dokládá v rámci této přílohy povolení s vyznačeným nabytím právní moci. 

  • V případě stavebních úprav, které nepodléhají stavebnímu řízení bez ohledu na to, zda se jedná o způsobilý výdaj, či nikoliv, doloží žadatel vyjádření příslušného stavebního úřadu potvrzující tento fakt. Doložení této skutečnosti formou čestného prohlášení není akceptovatelné.
  • Projektová dokumentace stavby zpracovaná autorizovaným projektantem v podrobnosti pro vydání stavebního povolení.
  • V případě projektů zahrnujících stavební práce žadatel předkládá podrobný položkový rozpočet zpracovaný na podkladu aktuálního ceníku ÚRS, RTS.

  • Souhlas zřizovatele s realizací projektu v případě příspěvkových organizací územně samosprávných celků nebo státních příspěvkových organizací.

  • Kontrolní protokol dle Technických pokynů k uplatňování zásady „významně nepoškozovat“ podle nařízení o Nástroji pro oživení a odolnost (Oznámení Komise 2021/C 58/01).

  • Výpis z evidence skutečných majitelů, je-li žadatel povinným subjektem k evidenci skutečných majitelů.

Máte zájem o dotaci? Napište nám a my se obratem ozveme

Jak celý
proces
probíhá?

Záleží nám na tom, abychom vaše sny úspěšně zrealizovali. Proto každý dotační záměr pečlivě promýšlíme. Vybíráme to nejlepší dotační řešení tak, aby se projekt povedlo uskutečnit.
1
proces
Během bezplatné konzultace s vámi probereme váš dotační záměr a navrhneme, jak jej co nejlépe zrealizovat.
2
proces
Zpracujeme žádost o dotaci a další administrativní náležitosti.
3
proces
Celý projekt řídíme a předáme vám jej hotový a s požadovanou dokumentací.